همشهری آنلاین: ایستگاه مترو استادیوم آزادی اواخر سال گذشته افتتاح شده است اما به دلیل باز نشدن دسترسی‌های این ایستگاه از داخل استادیوم هنوز به طور عملی مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، هاشمی، مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: امکان ورود و خروج از ایستگاه استادیوم آزادی جز از طریق زمین‌های استادیوم وجود ندارد. دلیل اصلی عدم بهره برداری از این ایستگاه بازنشدن مسیر تردد مسافران و دسترسی‌های ایستگاه است و با وجود مذاکرات پیاپی مسئولان ورزشگاه آزادی تا کنون تمایلی به بهره‌برداری از این ایستگاه نشان نداده‌اند.

وی با تاکید بر آن که ایستگاه مترو استادیوم آزادی درست در ضلع جنوبی این مجموعه واقع شده که فاصله آن با ورودی مجموعه حدود 500 متر است، افزود: در ضلع غربی این ایستگاه خیابان غربی استادیوم، در سمت شرق آن خیابان شرقی استادیوم و در جنوب اتوبان تهران کرج واقع شده و دسترسی‌ها ایستگاه باید در زمین‌های متعلق به استادیوم آزادی ایجاد شود.

وی افزود: مساحت این ایستگاه حدود 6 هزار متر مربع بوده و در زمینی به وسعت 14 هکتار احداث شده است. برای احداث این ایستگاه حدود 7 میلیارد تومان هزینه شده و سهم هزینه تجهیزاتی آن نیز حدود 1.3 میلیون دلار بوده است.

هاشمی ادامه داد: این ایستگاه رو زمینی حدفاصل ایستگاه اکباتان و چیتگر واقع شده و فاصله آن با ایستگاه اکباتان در حدود 1.9 کیلومتر و تا ایستگاه تهران در حدود 4.5 کیلومتر است.

مدیر عامل متروی تهران تصریح کرد: با وجود کمبود و فرسوده بودن ناوگان در خط 5 از آنجا که مسابقات معمولا در ساعاتی که ساعت پیک مسافر نیست صورت می‌گیرد امکان خدمات‌رسانی به مسافران از طریق این ایستگاه وجود دارد و تماشاگران فوتبال در صورت ایجاد دسترسی های لازم به راحتی می توانند برای رفتن به استادیوم از مترو استفاده کنند.

وی ادامه داد: سالن این ایستگاه، بزرگترین سالن ایستگاهی مترو تهران است و طوری طراحی شده که بتواند حجم وسیعی از مسافران را در یک زمان محدود پذیرا باشد.

مهندس هاشمی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه امکان جابه جایی بخش عمده‌ای تماشاگران از طریق مترو فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این ایستگاه به جای شیشه از شیشه‌های تلقی استفاده شده که در برابر هر گونه ضربه‌ای مقاوم است گفت: برای حفظ نظم و ایمنی در این ایستگاه می‌توان از نیروهای پلیس مترو استفاده کرد تا خسارتی به واگن‌ها وارد نشود.

کد خبر 61339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز